Το σύκο του Καλοκαιριού

Όλοι αγαπάμε αυτή την γλυκιά γεύση του σύκου(ή οι περισσότεροι) , ειδικά όταν μείνει και λίγο στο ψυγείο εκεί κατά το απογευματάκι είναι απόλαυση.

Έχει δημιουργηθεί όμως μια εικόνα γύρο από το όνομά του , και πολύ συχνά μου τίθεται η ερώτηση ”Και σύκο μπορώ να φάω ; ”, ” Δεν παχαίνει ;”

Ας δούμε το εξής :

Η ποσότητα υδατανθράκων που καταναλώνουμε έχει τη μεγαλύτερη επίδραση στα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα μετά την κατανάλωση γεύματος. Μια μερίδα φρούτων, όπως ένα μεσαίο μήλο, περιέχει γενικά περίπου 15 έως 20g υδατάνθρακες, ένα κέικ σοκολάτας έχει 55g υδατάνθρακες και ένα 500 ml συνηθισμένο ανθρακούχο ποτό έχει 54g υδατάνθρακες. Είναι καλύτερο να μειώσετε την πρόσληψη σοκολάτας, ζαχαρούχων ποτών, κέικ και άλλων σνακ από ό, τι ολόκληρα φρούτα, όταν προσπαθείτε να περιορίσετε την πρόσληψη υδατανθράκων για να βοηθήσετε στη διαχείριση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα σας.

Οπότε η απάντηση , είναι ΌΧΙ δεν παχαίνουν τα σύκα !

Το σύκο (νωπό ή αποξηραμένο) αποτέλεσε συστατικό της διατροφής όλων των μεσογειακών λαών από την αρχαιότητα.Στην κλασική Ελλάδα ήταν ο τρίτος σε σπουδαιότητα καρπός μετά την ελιά και το σταφύλι.

Διατροφική ετικέτα

Ανά 100gr. Τροφίμου

Ενέργεια74 kcal
Πρωτεΐνη0,74 gr
Υδατάνθρακες19,18 gr
Φυτικές ίνες2,6 gr
Σάκχαρα16,26 gr
Ασβέστιο35mg
USDA

Ευεργετικές ιδιότητες

 Η υψηλή πρόσληψη νατρίου μπορεί να οδηγήσει σε ανεπάρκειες καλίου και αυτή η ανισορροπία μεταξύ των δύο μετάλλων μπορεί να οδηγήσει σε υπέρταση (υψηλή αρτηριακή πίεση). Μια διατροφή πλούσια σε φρούτα και λαχανικά – συμπεριλαμβανομένων των φρέσκων σύκων, αυξάνει φυσικά το κάλιο και ως εκ τούτου ενθαρρύνεται να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Πεπτική υγεία

Τα σύκα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες παρέχουν συναισθήματα πληρότητας και μπορούν να μειώσουν της πείνας, βοηθώντας στην διαχείριση του σωματικού βάρους . Τα σύκα περιέχουν επίσης πρεβιοτικά, τα οποία βοηθούν στην υποστήριξη των προϋπάρχοντων καλών βακτηρίων στο έντερο, βελτιώνοντας την πεπτική ευεξία.

Το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου (IBS) είναι μια πεπτική διαταραχή. Άτομα που πάσχουν από IBS-C ή σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου ,έχουν χαρακτηριστικό σύμπρωμα δυσκοιλιότηττας. Μια μεγάλη τυχαιοποιημένη, ελεγχόμενη δοκιμή διαπίστωσε ότι η κατανάλωση λιναρόσπορου ή σύκου για τέσσερις μήνες θα μπορούσε να είναι μια χρήσιμη θεραπεία για την ανακούφιση των συμπτωμάτων IBS-C και μπορεί να είναι μια ωφέλιμη επιλογή για θεραπεία πρώτης γραμμής.

Διαβήτης

Αν και τα σύκα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, παρέχουν σημαντικά αντιοξειδωτικά. Οι ερευνητές έχουν εντοπίσει φυτοχημικές ενώσεις, ιδιαίτερα φαινολικά οξέα και φλαβονοειδή, σε φρέσκα και αποξηραμένα σύκα.Ηαντιοξειδωτική ικανότητα των σύκων συσχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με την ποσότητα των φαινολικών ενώσεων.

Δεν υπάρχουν αρκετά επιστημονικά δεδομένα σχετικά με την κατανάλωση σύκων και τον Διαβήτη . Παρόλα αυτά σε μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί φαίνεται πως το εκχύλισμα σύκου , ακόμη και τα φύλλα βρέθηκαν να είναι ευεργετικά για τη βελτίωση της ευαισθησίας στην ινσουλίνη σε εργαστηριακούς αρουραίους, σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Chemico-Biological Interactions.

Ένα μικρό, ακατέργαστο φρέσκο σύκο περιέχει περίπου , 30 θερμίδες ,7,7 γραμμάρια υδατανθράκων, 1,2 γραμμάρια ινών και 6,5 γραμμάρια σακχάρων. Ένα ξηρό σύκο (8,4 g) περιέχει κατά αναλογία τις διπλάσιες θερμίδες , 5,4 g υδατάνθρακες, 0,8 g φυτικών ινών και 4 g ζάχαρης.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn